"... Osećam da do sad sve je bilo šala
moga srca vrela,
da još nikom nisam svoju ljubav dala
koliko bih mogla i koliko htela.
Da ima u meni cela nežna plima
reči nerečeni',
da bih srce mogla poklanjati svima
i da ipak mnogo ostane ga meni."
Desanka Maksimović
razmisljanka | 09 Decembar, 2011 11:33
Svi parovi na svetu se ponekad svađaju.
Na početku veze sve je romantično, lepo, svađe nema ni u naznakama. Svi su tolerantni, strpljivi, popustljivi, pažljivi, paze šta pričaju, trude se da se dopadnu, pokazuju svoju lepšu stranu... Međutim, kako vreme odmiče, tako se partneri opuštaju, pokazuju svoje pravo lice, govore ono što zaista misle i počinju nesporazumi i svađe.
Svađa je normalni i sastavni deo svake veze. Ko kaže da se nikad ne svađa, ili ne govori istinu ili je ta veza ogrezla u ravnodušnost i naviku.
Način na koji se neko svađa dosta govori o njegovoj ličnosti, ali i osećanjima prema partneru.
Da li su vaše svađe kao bojno polje, na kome se puca iz svih oružja i ne biraju reči, ili konstruktivna razmena mišljenja, praćena argumentovanim dokazivanjem svojih stavova?
Da li ste tvrdoglavi? Da li vam je teško da priznate da niste u pravu i kada je to očigledno? Da li vičete i vređate? Da li ismevate i psujete? Da li upadate u pola rečenice? Da li pričate u glas, pa ne čujete jedno drugo? Da li sve tumačite na najgori način? Da li stalno optužujete? Da li vam je uvek neko drugi kriv, a vi nikad? Da li planete za sitnicu? Da li u besu bacate predmete po kući? Da li se ne kontrolišete šta pričate? Da li pričate i šta ne mislite? Da li pretite? Da li ucenjujete? Da li ste osvetoljubivi?
Ako je većina odgovora na ova pitanja potvrdna, vaše svađe su necivilizovane, veza ili brak nemaju perspektivu i nešto mora da se menja. Vi, partner, ili veza.
Kada postoji ljubav i dobra volja, svađa ne mora da bude mučna i traumatična. Može da bude i kreativna, konstruktivna i blagotvorna. Da doprinese rešavanju problema, nedoumica i međusobno boljem upoznavanju. Nažalost, veliki broj ljudi ne zna da se svađa konstruktivno pa, umesto da rešavaju probleme, oni ih samo produbljuju i svojim burnim reakcijama unose nove negativnosti u vezu ili brak. Stvari izrečene u ljutnji mogu se oprostiti, ali ne i zaboraviti.
Čak i za svađe postoje određena pravila.
1. Ne treba se svađati kad smo ljuti, povređeni i emocionalno uzbuđeni. Ne valja biti ni umoran, jer pada koncentracija.
2. Za svađu se treba pripremiti - odvojiti dovoljno vremena, pripremiti pitanja i argumente za suprotstavljanje.
3. Treba znati pravi razlog svađe, odnosno pravi uzrok. Ako se svađate samo zbog trenutnog povoda, a ne rešavate uzrok, on će se stalno iz početka javljati.
4. Treba pažljivo saslušati sagovornika i razumeti šta hoće da kaže. Nesporazumi i pogrešna tumačenja samo produbljuju svađu.
5. Osoba koja priča o problemu ne treba da priča optužujućim tonom i rečima, već treba da kaže kako se oseća i kako doživljava problem i tako pruži šansu drugoj osobi da objasni.
6. Treba jasno i otvoreno pričati, da se reči ne bi dvosmisleno tumačile, uz svu ljubav i poštovanje prema partneru.
7. Uvek imati na umu želju za unapređenjem i poboljšanjem odnosa i povećanjem stepena bliskosti, a ne želju za pobedom.
Konstruktivni pristup rešavanju problema, pored unapređenja veze, ima za prednost bolje međusobno upoznavanje, izoštravaju se vijuge, stiče samokontrola, naučite da brže razmišljate, da priznate da ste pogrešili, pravilno se izražavate, postanete elokventniji i strpljiviji.
Svako od nas je ponekad bezobziran, ne ispunjava očekivanja... To je normalan deo veze. Kvalitet odnosa nije u njegovom savršenstvu, već u načinu na koji se nosite sa problemima koji iskrsnu.
razmisljanka | 08/12/2011, 21:23
Merkur, i posle burne svađe, i posle "danima ne razgovaramo", opet mora da se mirno razgovara da bi se rešio problem. Zašto onda odmah ne razgovarati?
sanjarenja56 | 08/12/2011, 21:34
Jednom mi reče neko drag zašto se razveo po kratkom postupku.. "Prestala je komunikacija". Nikad nisam čula jednostavnije izrečen razlog razvoda. Nisu se ni svađali i njegova žena je govorila da pojma nema zašto su se razveli...
merkur | 08/12/2011, 21:36
Ljudima je tako svojstveno komplikovanje i najjednostavnijih stvari :( Nemam pojma zasto, diplomatija je izgleda privilegija retkih ili bar onih koji se odlikuju strpljivoscu.
razmisljanka | 08/12/2011, 21:38
Sanjarenja, upravo tako. Kad se neko ne svađa, ta veza je mrtva.
razmisljanka | 08/12/2011, 21:40
Merkur, to sitničarenje i isterivanje mak na konac smara, trši energiju i skreće pažnju sa bitnih stvari. Zaista neki ljudi mnogo komplikuju.
anam | 08/12/2011, 21:57
Ne umem da se svadjam.
Uvredim se, ćutim, i odem... Ona druga strana se verovatno čudi šta mi bi zbog takve sitnice... a to je ustvari samo kap koja je prelila čašu...
Znam... treba reći na vreme, ali imam prejake kočnice za to...
razmisljanka | 08/12/2011, 22:09
Anam, to baš i nije dobro. A trebalo bi reći čim čaša počne da se puni. Kad se napuni, zaista je dovoljna i kap. Ali, treba imati i pravog sagovornika. Džabe pričati onome ko ne čuje.
annasa2n | 08/12/2011, 22:53
Toliko sam zeljna mira u zivotu da se trudim da izbegnem rasprave cak i onda kada za njih postoji interes sa moje strane.Kazem sta mislim, ali verujem da za sve postoji pravo vreme i lep nacin.
Pokusah da se nadjem u tekstu,pa ispade da sam ravnodusna i da mi veza umire.
:-))))))))))))))))
Da li gresim ili ima izuzetaka????
:-)))))))))
marijamaca | 08/12/2011, 22:54
e mnogo je dugacko, mrzelo me citati.
Ujutru cu.
Sad sam jako umorna.
Ljubac :* :))
casper | 08/12/2011, 23:02
Uh, ista sam ko AnaM, i to me kosta preskupo.
P.s. Svaka veza pocinje sa:"Ti si tako drugaciji" a zavrsava se sa: "Svi ste vi isti"
razmisljanka | 08/12/2011, 23:18
Annasa2n, ti to najbolje znaš. :-))) Volela bih da si izuzetak. Zavisi i koliko je ta veza ozbiljna. Ovako, izbegneš raspravu i odeš kući. Bole te brige! Kad si u braku, hmmm. Sve što prećutiš se vremenom uvećava geometrijskom progresijom. :-)))
razmisljanka | 08/12/2011, 23:24
Marijamaco, dobrodošla na moj blog. Mada, nešto si mi poznata... Drago mi je da si tu. Ljubac i tebi. :-)))
marcotespi | 08/12/2011, 23:32
Uh, de nadje ovaj tekst?
Ja nesto kao anam.
Ali, prvo, tesko me je jako tesko uvrediti. Ako se to desi, taj neko je gadno pogresio. Zacutim.On (ona)se naravno cudi sta mi je. A ja naravno, nemam zivaca da majmunu dokazujem kako je majmun, jer je majmun - majmun po difoltu.
Tesko, jako tesko se odljutim. Znaci onaj (ona) ko me nesto, da izvines, taj je zavrsio otprilike za sva vremena. Ako oprostim, to je sa debelom rezervom i nije kao pre nikada...
Sta ces, ima nas raznih...
razmisljanka | 08/12/2011, 23:40
Marco, ne da nas ima raznih, nego nema dvoje istih.
Ja sam pisala o ljubavnim vezama i svađama, a verujem da ti ne bi bio u ljubavnoj vezi sa nekim ko je majmun po difoltu.
marcotespi | 08/12/2011, 23:53
pa ebi ga, stavi masku, pa dok se provali...imao slucaj 1/1, doduse nije puno proteklo...pogresi covek...
anam | 08/12/2011, 23:58
Meni je neugodn reći nekome da je bezobrazan...a posle je prekasno:))
razmisljanka | 09/12/2011, 00:08
Marco, kad se svađaš, brže provališ kakav je ko.
marcotespi | 09/12/2011, 00:17
Ne znam da se svadjam...moj protivnik tada brzo ispaljuje strele, a ja mislim u sebi, kud sam te i sreo i dan proklinjem...
razmisljanka | 09/12/2011, 09:07
Marco, pa ti imaš problem. I svađanje se uči. :-)
razmisljanka | 09/12/2011, 09:08
Anam, neugodno je samo prvi put. Probaj, nećeš se pokajati. Preporučujem! Deluje blagotvorno i oslabađa od stresa.:-)))
stepskivuk | 09/12/2011, 10:21
Odlicna tema i odlican tekst!
Mada si malo preterala...pokusala si da das nacine koje ce svadju izmedju dvoje uciniti civilizovanom.
Ali to je ne moguce na nacin koji si ovde iznela...po pravilu,svadje pocinju u vreme pojacanog stresa,nervnog rastrojstva,umora...ne moze svadja da se planira,a onda das se planira i svoje ponasanje u njoj.
Izrekla si i mnogo snaznih istina.
Pre svega,nacin na koji se svadjamojedini govori o tome kakvi smo zaista.
Svo ono "dopadanje" sa pocetka veze i braka,mora kad-tad da nestane i da se objavi pravo lice supruznika.
I onda vidimo koliko je neko veliki ili mali...tacno onoliko koliko ume sebe da unizi ili uzdigne,obicnom svadjicom.
Imam nekoliko pravila i,Bogu hvala,moja voljena zenica ih dobro razume...
Oboje smo se slozili da durenje i cutanje nicemu ne vodi.
Galama jos manje.
Da o svemu vredi razgovarati,ako treba i vise puta dnevno.
I,na kraju,da NIKADA,ali NIKADA!!!
Nikada u krevet ne legnemo ljuti,da nikada dan ne zavrsimo bez resenja nase svadje,ili bar zagrljaja i poljupca koji obecava da cemo jutro docekati u vecoj ljubavi.
Mimo navike,eto jednog dugackog komentara sa moje strane...nadam se ne previse dosadnog.
Pozdrav,Razmisljanko draga...
biljanak | 09/12/2011, 11:28
Ja mislim da je vreme došlo da se počne razmišljati o objavljivanju knjige.
dalia | 09/12/2011, 11:56
Heh :) Kod mene je to nekako ovako - ja brže planem, pa bi da se svađam, ali on je drugačiji - sve svodi na šalu.Ja pričam i pričam, on obično sjedi i smješka se.Na kraju ja se sita napričala, od svađe ništa :)I na kraju - ja namćor!
razmisljanka | 09/12/2011, 12:33
Stepski, sve što napišem je slika nečega što sam doživela, doživljavam sada ili u to duboko verujem.
Nisam mislila da se svađa planira, nego da se izbegne kad smo iznervirani. To znači da je u takvim situacijama bolje otići pod tuš, napolje, raditi nešto dok se ne smirimo, pa onda započeti razgovor.
Pravila koja si naveo će ti omogućiti mnogo godina srećnog braka. Ista primenjujemo više od dvadeset godina. Nastavite tako, negujte i čuvajte svoju ljubav, ne podrazumevajte je, jer sreća ne pada s neba, sami se borimo za nju.
Sviđa mi se kako razmišljaš i što se ponašaš u skladu s tim.
Pozdrav pozdrav!
razmisljanka | 09/12/2011, 12:36
Biljanak, slatka moja, hvala ti, ali moram još da porastem. :-))
razmisljanka | 09/12/2011, 12:39
Dalia, to je verovatno tako kad su sitnice u pitanju, a kad su krupne stvari, sednete i ozbiljno razgovarate.
I ja imam ponekad potrebu da džvanjkam, to me relaksira. Tada ukućanima kažem da to nema veze sa njima, da moram da se ispraznim i svi budu zadovoljni. :-)
didiland | 09/12/2011, 13:07
Ne volim svađu, ali umem da je zapodenem. Da bih započela svađu, neko mora debelo da mi stane na žulj. Uvek prvo opomenem. Bar jedno pet puta. Uljudno opomenem.
Ako nasuprot sebe nemaš inteligentno biće, možeš do sutra da tupiš u vetar.
Pa, se još i više iznerviraš.
razmisljanka | 09/12/2011, 13:22
Didiland, ignoriši neinteligentna bića. Što bi se nervirala?!
I ne verujem da bi bila u vezi sa nekim ko nije inteligentan. :-))
domacica | 09/12/2011, 15:22
postavila si mnogo pitanja. a ja imam samo jedno - zašto bi se neko spremao za svadju?
Prijatno!
razmisljanka | 09/12/2011, 18:09
Didiland, verujem da je sada drugačija situacija. Sada si mlada, ali ne i zelena. :-))
razmisljanka | 09/12/2011, 18:11
Suky, dobro ti je to sa političkom korektnošću. :-)))
razmisljanka | 09/12/2011, 18:19
Domacice, da bi problem rešio na najmirniji način, bez afekta. Ti mi deluješ kao mirna osoba, koja ne pada u vatru i koja uvek sve rešava na miran način. Zato ti je možda čudno ovo što pišem.
marijamaca | 09/12/2011, 23:57
Eh, sad sam procitala. Ja sam uvek za razgovor bila, ali moj dragi nije. On nikada nije slusao sta govorim, i uvek je izvrćao moje reci, uvek krivio mene cak i kada je on bio kriv, ja sam bila krivac za svako njegovo delo, i onda posto nije ni slusao ni razgovarao kako treba nastajale su svadje...ne rasprave, nego svadje. Ali nije ni bitno. To je sve obicna proslost.
Laku noc. Otisla u krevet, rano se ustaje :***
mediterraneo | 10/12/2011, 00:10
nema ljubavne svađe samo strast i beskrajno iznova ponavljana želja za intimnošću i pripadanju jedno drugom
razmisljanka | 10/12/2011, 11:35
Marijamaco, zato vam veza nije uspela. Nije on bio za tebe. :-))
persefona | 10/12/2011, 11:37
Prosli samo razne faze:)))
I sve smo prevazisli:)
Valjda tako treba:)
razmisljanka | 10/12/2011, 11:37
Mediterraneo, pripadanje jednom drugom nije samo pojam telesnog. Mora postojati pripadanje i intimnost u svakom pogledu. A i ta strast je posle svađe još veća...
razmisljanka | 10/12/2011, 11:49
Persefona, to je normalno. Nije problem pogrešiti, treba uvideti grešku i prevazići probleme. Dovoljno je sebe da pogledam koliko sam se promenila. :-)))
mimche | 10/12/2011, 12:16
Uhhh ... Ja ne mogu da se svađam ! NIKAKO !
Pa se ja izvinim i kad nisam kriva samo da ne bi bilo svađe ...
Što opet nije dobro, al' šta ću ... :S
razmisljanka | 10/12/2011, 13:07
Mimche, i to se može naučiti. Nemoj da se povlačiš i da živiš sa osećajem krivice. Ako se ti ne boriš za sebe, neće niko drugi. :-))
razmisljanka | 10/12/2011, 13:35
Sanjarenja, svi bismo to voleli. Ali, da li postoji osoba na ovom svetu s kojom bismo se apsolutno složili, ko o svemu misli isto? Ne misle isto ni deca i roditelji, a kamoli partneri. Da ne bi bilo svađe, neko mora da guta. :-)
sanjarenja56 | 10/12/2011, 13:46
Možda nisam bila precizna. Uvek sam za razgovor, ali nisam za svađe. Nažalost i sama imam iskustva u tome da se nekad svađe ne mogu izbeći.
razmisljanka | 10/12/2011, 13:58
Sanjarenja, i to je relativno. Neki svako neslaganje mišljenja tretiraju kao svađu. Zato biramo s kim smo. :-)
sanjarenja56 | 10/12/2011, 14:03
Tako nekako. Žustriju razmenu mišljenja s povišenim tonom tretiram kao svađu, normalan ton kao razgovor. Ne podnosim svađe i veoma retko sam im pribegavala u životu. Ako baš mora, radije odlazim. Neka onda onaj ko je voleo da se svađa gleda šta će :)
razmisljanka | 10/12/2011, 14:37
Sanjarenja, tako je najbolje. Upravljati svojim životom, a ne kukati nad sudbinom. :-)
sanjarenja56 | 19/12/2011, 16:38
(¯`’•.¸*♫♪♥(✿◠‿◠)♥♫♪*¸.•’´¯)
:) Čestitam ti za zaključak! :) :*
•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•¸.•*´¨`*•.¸¸.
sanjarenja56 | 19/12/2011, 16:38
Nema nam mediterraneo, nije nam ni čestitao, šmrc!
razmisljanka | 19/12/2011, 16:43
Sanjarenja, veoma sam zabrinuta za njega. Pročitala sam u novinama da je nevreme u Mediteranu.
POGLEDAJ!
Ana | 19/12/2011, 16:45
Ja ceo dan danas pokusava da se svadjam s Njim, a on jos pijan od vikenda, smeska se i samo kaze Resila si da se svadjas, a? :)))) i tako, od svadje nista :)
Ali ponekad se posvadjamo opasno. Jedina dobra stvar u vezi svadje je Pomirenje - neprevazidjen sex uvek posle svadje ;PPPpPp
sanjarenja56 | 19/12/2011, 16:50
To je objašnjenje, razmisljanka! Naš mornar ima probleme na moru! Neka ga štiti Sv. Nikola, zaštitnik pomoraca!
razmisljanka | 19/12/2011, 16:55
Ana, ko je dobar partner za svađu, dobar je i za sex. U pravu si apsolutno, za takav sex vredi izazvati svađu. :-))
razmisljanka | 19/12/2011, 16:56
Sanjarenja, Sv. Nikola mi je jedina uteha. Ako se večeras ne oglasi, zabrinuću se.
lonacipoklopac | 20/12/2011, 19:25
Ja, na sreću imam nekoga ko zna da se svađa. Nikada se nismo posvađali tako da pričamo danima ali često uđemo u žestoke rasprave koje nikada nisu popraćenje ružnim riječima ili psovkama. Uvijek imam, a čini mi se i on, na umu da je to čovjek sa kojim ću dijeliti ostatak života, osnivati porodicu, da je on dio mene i moj izbor i da ne zaslužuje nijednu ružnu riječ ili misao ma zbog čega se svađali. I svaka svađa završi preplitanjem prstiju i osmjehom, kao znak da nas svaka samo čini jačima
lonacipoklopac | 20/12/2011, 19:26
greška u kucanju, napisala sam da se nikada nismo posvađali tako da pričamo danima a mislila sam "da ne pričamo danima"
razmisljanka | 20/12/2011, 22:33
Lonacipoklopac, upravo to je poenta moje priče. Bravo! Moj muž i ja tako funkcionišemo više od dvadeset godina. I svima ćemo reći da se svaki dan svađamo, ali to je jedno nadmudrivanje, koje se završi poljupcima i smehom. :-))
« | Decembar 2011 | » | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
Re: Ljubavne svađe
merkur | 08/12/2011, 21:14
Princip vatra-voda uglavnom odrzava vezu. Tek, kada se strasti smire, dolazi analiza problema. I, ne trpim cutanje i durenje! Ne razumem to "danima ne razgovaramo", mislim da time samo dolazi do pogorsanja odnosa u vezi. Razgovor resava sve nedoumice.